Tuesday, September 24, 2013

Adab sentuh menyentuh kereta manusia...

Assalammualaikum n hewo korang!
  My entry today very simple. Tp nk share juga ngan smua about adab TERSENTUH CAR TO CAR n APOLOGISE. ..
  well korang, bila kita parking kereta or duduk kt area banyak kereta ni, mestilah ada satu dua kes terlanggar kereta org. Trust me terror mcm mana pun kekadang mesti careless sampai terlanggar kereta. Maybe mmg ada lah yg langsung tak langgar tp kalau terlanggar tu nk buat mcm mana.
  Nak jadikan cerita, last week baru terperasan my car bahagian tayar kiri depan ada kemek. For sure I tau kalau I sndri terlanggar ke tidak kan. So I cakap ngan my jambu man, ni mesti ada org terlanggar my car waktu nk parking. Im sure n very2 sure about dat. Walaupun ashraf x percaya tp I brief him that I tak langgar apa2 pun this before.
  Mula2 tadelah rasa sakit hati pun. But then bila my fren tego n I cuci kee tgk kesan kemek tu ada rasa sakit hati plak.
  Critanya kat sini, mmg kena langgar!
  Well guys wanna share something. .. mmg agak pelik prangai aku yg akan mengaku salah kalau aku buat sesuatu benda. Apa salahnya if kita dah terlanggar atau tersentuh kereta org kita minta maaf.
  Awal tahun lalu, I pernah terlanggar one car ni masa nak masuk parking kt opis. Kesan cat skit je. Ingat lg kete persona.. masa tu tadelah nk rasa gelabah but then aku siap letak nota kt tingkap depan n saying dat I am very sorry sbb terlanggar tepi n leave my fon num if he/ she want to me bayar.
  But then tunggu punya tunggu, ptg tu I received a sms saying dat kesan ckit je. N thanks for being honest.
  Lega dapat sms tu. Of course ati rasa gumbira.
  So korang back to my tajuk entry kat atas, bila kita langgar kete org yg kita tak kenal especially kt parking, y dont we take action to ask for apology.  Tak rugi pun. Ntah2 dia doakan kita abb kejujuran kita. Atleast, next time when it happen to us ada org mengaku kesalahan mereka. N kita pun x sakit hati.
  Apa yg cuba aku nak sampaikan, aku mmg sakit hati sbb kete aku kemek. Huaaaaa tu jelah nk cite sebenarnya.  Hahahahaha
 
Nota cik muncung : kereta je kot tp aku ttp emosi sbb kereta kita bayar bulan2 n down payment by my parent. Mestilah syg oooooo walaupun sebenarnya aku dah banyak kali langgar tembok kt opis. Hahahahah
Love N
Xoxo!

No comments:

Post a Comment