Assalammualaikum hewo korang!
oh oh oh... sgt2 lama tak update blog i ols ni kan! last time update before raya kan? tu pun entry tertunggak. Damn.. nampok tak kebusyian mak sepanjang tempoh tu. hohoho....
Masalahnya ada ke org yang nak baca blog ni? hahahaha *ok feeling2 syok sendiri sudah*
Well, korang... Just wanna share for those yang maybe tak tahu atau maybe kurang mengetahui atau kurang nak ambil tahu (haha), i ols dah pun tukar status i ols from single but not available to not single n unavailable.
Hoh, ayat kau memang berterabur. Senang cerita.. from SINGLE to MARRIED. Married to who? Haruslah my ex boyfie since study dulu merangkap bekas incik Tunang iaitu Encik Somi, Muhammad Ashraf Atan, aka Abg Jambu titerrrrrrr... Nom Nom Nom.....
Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, pagi 7 September 2013, abam Jambu titer sah jadi milik kiter. Kiter pun dah jd milik dia (alahai apasal gedik sangat kau ni tenok) hahaha
Ok serius! Back to normal, alhamdulillah, bertempat di Surau Salman al-fairisi, Sungai Petani Kedah, saya sah bergelar isteri kepada Muhamad Ashraf Atan selepas enam tahun menyulam cinta sebagai pasangan kekasih (n again ayat story 'Raikan Cinta' sangat kau ni jah)
Nak cerita banyak psl wedding mcm tak best pula bila tertengok tajuk entry ni. huuu, so lebih rasa seronok kalau crita psl tunang dulu kan. As ramai kawan2 yang terkejut bila i invite invitation wedding kat FB, semua tanya, bila bertuangnya? biar betik bertunang? ko ni demam ke? tade angin tade ribut trus nikah?
Oh oh oh, memang tak seronoknya jawab soalan bertubi2 piu piu piu mcm peluru berpandu dri langit. Tu belum soalan daripada rakan2 kat opis, tanya dah tunang Bila nak langsung? betul ke dah bertunang? cam tak caya je nak kawen? hokay! tu memang antara soklan yang buat aku senyum tak ikhlas tiap kali org nak tanya. Paling best, tengah buat story ada sms, atau wassap atau fb mesengger masuk.. Tak gtau pun dah bertunang, Kenapa tak masukkan gambar dlm album kt FB (ok, aku nak tembak org yg tanya)
For me , yes tak salah tanya. Plus bertunang kan. Benda baik. Tapi alangkah baiknya jika kami muat naik gambar pernikahan atau Perkahwinan kami... Oleh itu, me n Mr Jambu decided not to upload any gambar tunang kat FB. Media sosial lain tape such as Insta (agak private for us, only org yg dikenali or rapat yang ada our insta) twitter (we do hv acc for twitter but then both like tgk twitter mcm errrrr wujud eh benda ni) But not FB.. Bahaya woooooo, Ramai sgt yg menggelabah nanti! errkkk
So dear friends n sanak saudara, we are very sorry kalau ada yang terasa hati sebab tatau bila bertunangnyer. Plus, ikutkan hati memang nak rahsiakan terus tetapi memandangkan rasa 'gedik' tu ada nak upload gambau tunang utk tontonan rakan yang rapat dan tak bape nak rapat, kitaorg biar je our official photografer--> AWAN FOTO to upload our photo kat facebook. Maknanya bila muat naik, nama kena tag.. then semua org boleh tgk. Masa tu mmg kena piu2 100 juta kali dengan soalan2 bernas n cepu mas KENAPA TAK BGTAU? hahahhaa
So dear friends, dengan rasa rendah hati dan nowwww then i present u ols gambar sepanjang tunang yang da got it from OP titer yg sangat cool... Untuk majlis perkahwinan pun, we ols guna perkhidmatan AWAN FOTO, Zul n Manaf. Mereka sangat Cool ok! tgk gambo tunang dah puas hati, untuk wedding tak dapat tgk yg banyak lg. ada sikit2 jer. Tq AWAN FOTO..
Kalau rasa nak bertunang ke kawen ke, majlis cukur jambul ke, AWAN FOTO really higly recommended!
Yehaaa
Enjoy the pix all :)
![]() |
| Kids corner by my sister Nonie! oh my... walaupun simple i suka2 sgt. tq kakak! |
![]() |
| Hantara from my side :) |
![]() |
| Nephew n niece, ni baru separuh ni.. nom nom nom |
![]() |
| All white hahaha salah percaturan baju namanya ni |
![]() |
| Room design all from moama! creative kan mama! |
![]() |
| werrrr |
![]() |
| Masa ni tgh tanya hubby where are you? dah lambat tau. hahaha |
![]() |
| Left - My 3rd sister, Nonie. Right- my sis mother in law, top right - my 2nd sister Mimie Bottom right - my sister in law n Qawiey |
![]() |
| My beloved cousin kak Noly :) |
![]() |
| My eldest sister n brother in law.. |
![]() |
| Hantaran from his side :) |
![]() |
| Oh masa ni future mother in law, now dah MIL :) |
![]() |
| love love love! |
![]() |
| Family members :) |
![]() |
| YooooOOOOO |
Nota Kaki : Alhamdulillah.. Walaupun perancangan bertunang ni sebenarnya langsung tak terlintas dalam kepala otak ditambah lagi dugaan two weeks before bertunang, abah admited kat hospital, everythings went smooth hari majlis. Alhamdulillah.. Bersyukur sangat dengan ahli keluarga yang banyak membantu n very supportive walaupun jadi ank bongsu ni kesian sikit, kakak2 n abg busy with anak masing2, gambar dalam fon memasing pun tak bape nak banyak. Nasib baik ambil OP tau! hahahaha... Thanks dear family members n of course my dear encik bekas tunang merangkap suamiku! Leb leb leb!!!!
xoxo,
love N!










































