Kalaulah saya tahu bila baby nak keluar, tanpa segan silu saya akan umumkan kat semua sebab tak larat nak jawab dah persoalan bila nak beranak?
Kalaulah mama dan abah ada kat rumah KL, dapat makan sedap2 mama masak setiap hari dan dapat g membeli-belah dengan mama sepanjang seminggu sebelum due ni, dah lama saya ambil cuti sebab kalau duduk rumah pun sorang jer.
Kalaulah suami saya kerja kat HQ KL bukan kat branch Seremban, dah lama dia akan hantar dan ambil saya kat pejabat sepanjang tempoh ni.
Stop asking me same question such as LAH TAK BERANAK LAGI? BILA DUE? LAH DRiVE lagi? NAPA TAK AMBIL CUTI LAGI?
Ok, saya positif mengatakan semua soalan anda atau respond anda nampak saya adalah soalan PR untuk kita mulakan bicara. It is ok. Positive 1000 juta kali.
anyway, pls dont hit my status with :
* Bila due date sayang? sebab my due date is on 23/6.
* Kenapa tak cuti lagi : Kalau cuti pun saya ddk sorang2 kat rumah.
* Larat lagi ke g keje : Nak tanak kena larat. Kalau tak larat saya amek mc atau bgtau bos. Bos saya amat memahami keadaan ibu mengandung seperti saya.
* Nanti nak beranak kat mana : Hospital Serdang In Sha Allah
* Lah ada lagi? : Kalau tade maknanya saya dah meninggal bang...
Y BOTHER?????
Sunday, June 15, 2014
Wednesday, May 7, 2014
When Mama to Be TALK *Part 2*
our own ability is totally different with others.
we know our abilities better, so why bother why bother why bother?
some women may deliver their babies without taking any epidural, painkiller or even inhale the oxygen.
but some of them have no choice but to equip themselves with all those thing, so it helps to ease the delivery process..
adakah the first person doing any better than the latter?
nope..
ada orang heavily pregnant, yet still able to fast for the whole ramadhan..
and yes, ada orang heavily pregnant as well but cant even stand the hunger for 4 hours, so cannot fast laa..
is she commiting any wrongdoing here?
adakah the one that can fast kelihatan lebih mulia di sisi agama?
nope..
person A is 80kg, and A manage to climb up broga hill in just 25 minutes.
person B is 80kg as well, but B needs 40 minutes to be at the peak of broga hill..
did A doing any better than B?
nope..
lets say B push himself to a limit his body cant cope to, and he passed out, sape nak jawab?A nak jawab?
ada orang, esok nak beranak pun still go to work,
and ada orang dua minggu before edd dah amik cuti rehat,
the first person tu superwoman ke?the later tu lembik ke?lemah ke?sbb nak cuti padahal belum nak beranak..
ada orang, gaji 8k sebulan, pakai volkswagen, duduk mont kiara..
ada orang, gaji 8k sebulan, pakai myvi, duduk pantai dalam..
orang pertama tu membazir ke? the latter tu tak cukup duit ke?
nope..
people tends to generalize everything..
"alah, aku dulu pun macam tu gak, tapi selamat je..ko pun mesti boleh..," katanya..
yes, kita memang selalu lupa, tu semua dengan IZIN Allah S.W.T
ALLAH izinkan the most powerful things to happen to u, but He tests His other servant with their own difficulties.
so why bother, why bother, why bother??
*credit to Nasuha - my NSTP colleague from weekender desk*
Well korang, in our life kita tak boleh samakan diri kita dengan orang lain. Siapa kita untuk tentukan hidup kita untuk sama dengan orang lain. Sama rata katanya. Kalau sama rata, tidak mungkin ada yang kerja buruh, tidak adalah yang berniaga siang malam nak dapat duit sara keluarga masing-masing. Paling dasyat tidak adalah gejala2 jenayah seperti rasuah, curi, pecah amanah dan sebagainya.
(ok mak melalut)
Kenapa? Kenapa? Kenapa?
Korang, dalam hidup, kita kena belajar bersyukur dengan diri kita. Tak salah nak tingkatkan diri dari satu hatap ke satu tahap tapi salah kalau kita PERLEKEHKAN hidup orang lain demi nak sedapkan hati kau yang panas.
Korang, dalam hidup kita ada turun naik. Kalau kau tak mampu nak terima teguran atau kelebihan orang lain, aku nasihatkan kau duduk hutan dengan suami/isteri/anak-anak kau,. Jangan bercampur dengan orang lain kalau kau tak boleh terima kelemahan kau.
Korang, hidup ni INDAH. Jangan susahkan diri nak fikir kekurangan orang lain sebab kau nak nampak lebih hebat dari orang lain.
Sebab satu hari nanti, orang lain pasti boleh ketawakan kau atas kelemahan diri sendiri.
Belajarlah menerima kelemahan diri sendiri. Aku tak kata aku 'sempurna'. Tapi aku berani mengaku, aku cuba sedaya upaya jadi orang yang positif.
Belajarlah bercinta dengan hati yang suci sebelum kau belajar meluahkan kepada orang sekeliling kau. Kita perlukan penyucian ini agar tidak terus hanyut dengan sifat iri hati yang boleh membawa maut dalam hati yang ikhlas pada mulut tapi sebenarnya tidak pada hati.
Belajarlah menangis atas kelebihan yang kau ada, tapi bukan riak.
Belajarlah bersyukur dengan apa yang kau ada, dan menangislah untuk kesedihan orang yang masih menanti rezeki dari-NYA.
Belajarlah menerima keadaan terduduk kerana tidak selamanya kau berdiri..
Saturday, March 29, 2014
Scan 4d
Assalammualaikum n hewo guys! What a lazy sunday yah.. both husband n wife like nuthing to do.. kemas rumah, baring, tgk tv, sambung baring huarghhhhhhh
Anyway, this is such a lazy blog entry also.. just wanna share our happiness inside mummy tummy yg semakin membesar ni.... auwhhh kitaorg dah buat 4d scan, alhandulillah everythings nampak berjalan lancar n dalam keadaan baik lil angle mama papa ni...
We did our 4d scan kat Klinik Dr Nurul, Alam Damai, Cheras..
Ya Allah.. the service is awesome! Dr Nurul sangat cool n baik. The way dia cakap ngan baby dalam perut alahaaaaiiii lembutnya. Sampai acap panggil baby dlm perut ikut slang dr nurul tu. Opsssss! Heheheehhe
Tak rugi rasanya nak pergi buat 4d lg kat Dr Nurul. N we planned 29w nak pergi buat lagi sebab haritu baby sorok muka. But still nampak sisi tepi dia. Dr Nurul dah buat habis baik utk nampak clear baby face tp anak mama nk sorok2 plak ye. Tangan xnk alih langsung... ni nak kena ni.. geram je tgk! Hehee
Total cost rasanya 80rm. Dr nurul bg diskaun baik punya tp sbb mama kena kencing kotor, total semua 120rm. Heeeee
Sapa2 yg nak buat 4d highly recommended Klinik Dr Nurul Alam damai. Haritu pergi rezeki baby takyah tunggu walk in je. Buat pun lama dalam setengah jam. Dpt 2d print skali dgn cd.
So parent to be yg dekat area.ni y not! Lg satu one of my favourite doktor is Dr Mazlah- Klinik Alam damai. (Bersebelahan BRJ) Dr Mazlah lah yg byk aku dok buat follow up sebelum betul2 stabil masa 1st trimester. Lepas dah buka buku merah, dah jarang ke sana. Sob3, tp dgr2 klinik alam damai pun dah aa 4d scan. Blh lah ke sana sapa2 yg nak g skodeng beby ok?
So for this entry dah minta izin acap nk letak gambar sxan 4d baby.. most of the time bg tunjuk kt teman rapat depa kata muka acap. Acap dok bg tunjuk kawan dia pun kata muka dia. Hahaha dun ask my feeling hah.. asalkan baby sihat dah ckup utk mama! Xpe lah muka sapa pun janji anak mama sihat setelah banyak benda yang dia lalui sepanjang dlm perut ni.
We did our 4d scan kat Klinik Dr Nurul, Alam Damai, Cheras..
Ya Allah.. the service is awesome! Dr Nurul sangat cool n baik. The way dia cakap ngan baby dalam perut alahaaaaiiii lembutnya. Sampai acap panggil baby dlm perut ikut slang dr nurul tu. Opsssss! Heheheehhe
Tak rugi rasanya nak pergi buat 4d lg kat Dr Nurul. N we planned 29w nak pergi buat lagi sebab haritu baby sorok muka. But still nampak sisi tepi dia. Dr Nurul dah buat habis baik utk nampak clear baby face tp anak mama nk sorok2 plak ye. Tangan xnk alih langsung... ni nak kena ni.. geram je tgk! Hehee
Total cost rasanya 80rm. Dr nurul bg diskaun baik punya tp sbb mama kena kencing kotor, total semua 120rm. Heeeee
Sapa2 yg nak buat 4d highly recommended Klinik Dr Nurul Alam damai. Haritu pergi rezeki baby takyah tunggu walk in je. Buat pun lama dalam setengah jam. Dpt 2d print skali dgn cd.
So parent to be yg dekat area.ni y not! Lg satu one of my favourite doktor is Dr Mazlah- Klinik Alam damai. (Bersebelahan BRJ) Dr Mazlah lah yg byk aku dok buat follow up sebelum betul2 stabil masa 1st trimester. Lepas dah buka buku merah, dah jarang ke sana. Sob3, tp dgr2 klinik alam damai pun dah aa 4d scan. Blh lah ke sana sapa2 yg nak g skodeng beby ok?
So for this entry dah minta izin acap nk letak gambar sxan 4d baby.. most of the time bg tunjuk kt teman rapat depa kata muka acap. Acap dok bg tunjuk kawan dia pun kata muka dia. Hahaha dun ask my feeling hah.. asalkan baby sihat dah ckup utk mama! Xpe lah muka sapa pun janji anak mama sihat setelah banyak benda yang dia lalui sepanjang dlm perut ni.
I admit, im not a perfect mum to her during my pregnancy. But I do my very best to our baby!
Cant wait to see u lil angle. Be good ok. Mum n papa love u sweetheart!
3D 4D Scan in Malaysia
![]() |
| Mum sweetheart, Papa princess :) |
Well as i mention before, kitaorg buat lagi sekali 4d Scan dekat 3d 4d scan in Malaysia. Alhamdulillah sangat puas hati dengan service yang diberikan oleh Miss Jezzlyn. Thanks my dear Suha, yg suggest sonographer Mis Jeslyn kat kitaorg. Servis dia sangaaaaaat puas hati. then yg penting cara dia buat sampai baby pusing tunjuk muka kejap je.. Bukan gedik princess mama ni kan... Nak yg cantik2 je panggil eh? hehehehe
Anyway, to parent to be, kalau nak buat 4d Scan ni, boleh juga ke Miss Jeslyn kat Klinik Fauziah Ampang. Actually banyak lg tempat yang Miss Jeslyn pergi. Dia kena tengok appoiment, masa dan tarikh. For more details, try search FB 3D 4D Scan in Malaysia. Semua ada kat situ. Just follow the instruction kat online booking tu. https://www.facebook.com/pages/3D-4D-scan-Malaysia/120155484710450
![]() |
| manakah anda MH370. Please come back home :( |
Monday, February 17, 2014
Jalan-jalan TAWAU :)
Assalammualaikum hewo korang!
Ni memang sah2 entry tertangguh. Dah lama nak masukkan entry pergi Tawau ni. Tapi dok busy tangguh2, sampailah laaa ni baru nak masukkan. hehe Tu pun sebenarnya nak clearkan gambar dalam memory kad mak jemah. Dah full (nak bgtaulah tu gambar kiter banyak) hehehehe
Anyway korang, last January we went Tawau to attend my parent family member son wedding. Amek grammar berterabur mak. Janji faham. hewwwwww...
So nuthing much special during this trip. Still with happy family, we walk, we eat, we gather with other friend. Tapi beza sikit sebab this time i went there with my hubby! Yeay!. Paling best, our hotel fully sponsored from aunty Julie Bachok (parent friend also) andddddd the best thing is, i dapat bilik sebuah tak share with family. My sister datang with her son, her husband dtg lambat so dia stay with my parent dulu. Tu aku dululah. Selalu tido bawah ketiak parent... now dah lain dah kan. Sob3... But it was funzzzzzzz.
That's what we call LIFE!
Dalam suka pasti ada duka.. Sebagai ibu mengandung yang cerewet dan buang tabiat mcm aku ni, haruslah tak baik2 lagi sickness yer ni. Maybe sebab rajin bertempat offer diri dengan bos pergi buat coverage student miskin yang berjaya PMR last year kat Tawau tu, ptg Jumaat tu dah start loya balik n mual2. Tapi tahan makan, memang selera habis kalau kat Sabah tuh. Oh Oh Oh.. Pisang Cheese, sup jagung, Sago mangga, SeafOOOOOODDD! semua aku belasah. Siap ajak acap makan malangnya suami saya tade prasaan.. DIa kata, sama je yunk.. apa yang sedapnya? arghhhh T_T
Oklah, tatau nak cakap apa plus, nak simpan gambar ni kat blog ni as a journal. Sorry i dont write any information about Tawau but as we know Sabah is one of the best place to go. Kalau ada cuti tu sila2 kan lah turun ke Sabah. I was born at Sabah (Sandakan) but my parent not from Sabah lah. But. im proud to born as Sabahan! With the beautiful place, nice food n of course nice people too :)
Ni memang sah2 entry tertangguh. Dah lama nak masukkan entry pergi Tawau ni. Tapi dok busy tangguh2, sampailah laaa ni baru nak masukkan. hehe Tu pun sebenarnya nak clearkan gambar dalam memory kad mak jemah. Dah full (nak bgtaulah tu gambar kiter banyak) hehehehe
Anyway korang, last January we went Tawau to attend my parent family member son wedding. Amek grammar berterabur mak. Janji faham. hewwwwww...
So nuthing much special during this trip. Still with happy family, we walk, we eat, we gather with other friend. Tapi beza sikit sebab this time i went there with my hubby! Yeay!. Paling best, our hotel fully sponsored from aunty Julie Bachok (parent friend also) andddddd the best thing is, i dapat bilik sebuah tak share with family. My sister datang with her son, her husband dtg lambat so dia stay with my parent dulu. Tu aku dululah. Selalu tido bawah ketiak parent... now dah lain dah kan. Sob3... But it was funzzzzzzz.
That's what we call LIFE!
Dalam suka pasti ada duka.. Sebagai ibu mengandung yang cerewet dan buang tabiat mcm aku ni, haruslah tak baik2 lagi sickness yer ni. Maybe sebab rajin bertempat offer diri dengan bos pergi buat coverage student miskin yang berjaya PMR last year kat Tawau tu, ptg Jumaat tu dah start loya balik n mual2. Tapi tahan makan, memang selera habis kalau kat Sabah tuh. Oh Oh Oh.. Pisang Cheese, sup jagung, Sago mangga, SeafOOOOOODDD! semua aku belasah. Siap ajak acap makan malangnya suami saya tade prasaan.. DIa kata, sama je yunk.. apa yang sedapnya? arghhhh T_T
Oklah, tatau nak cakap apa plus, nak simpan gambar ni kat blog ni as a journal. Sorry i dont write any information about Tawau but as we know Sabah is one of the best place to go. Kalau ada cuti tu sila2 kan lah turun ke Sabah. I was born at Sabah (Sandakan) but my parent not from Sabah lah. But. im proud to born as Sabahan! With the beautiful place, nice food n of course nice people too :)
![]() |
| Now Everyone can fly :) |
![]() |
| Gambar ni aku panjat tembok rumah adik ni sebab ni ats lori ni.. Seb bek tak jatuh. huhuhu |
![]() |
| Tahniah adik Jasriman dari SMK Balung Tawau :) |
![]() |
| Org2 Sabah mmg spoting. Ayah adik ni spoting abes minta posing byk kali :) hehehe |
![]() |
| Pisang Cheese. Yummy! |
![]() |
| Anak uncle Acap. Kalau llelaki dukung x kisah, kalau chu iela ajak main bola jelah... |
![]() |
| Anas tgk camera laaaa! |
![]() |
| Oh this lil girl anak my fren. Kawan waktu blaja dlu merangkap osmate. Dah besar anak dia. hehehe |
![]() |
| Memang sebijiklah muka kau linda! |
![]() |
| Lahai anak sabah sorang ni. |
![]() |
| Buka Putingggg! |
![]() |
| Chak! |
![]() |
| Model beg LV. hahaha |
![]() |
| Breakfast! |
![]() |
| Makan2 :) |
![]() |
| A short visit to Pasar Tanjung Tawau |
![]() |
| yeay! |
![]() |
| Noty ni.. penat main baru nak tdo. Tak tahanlah tu |
![]() |
| Sagu mangga. Sedap ooo |
![]() |
| Yeay faveret! Sup Jagung! |
![]() |
| Acap kena flu, isteri dia kena sinus. Seksa oooo |
![]() |
| Went back to KL. SOb3 |
![]() |
| This is LINDA! :) |
![]() |
| Wit Zakiah Anas :) |
![]() |
| Hah pengantin baru ni. Tahniah abg long n Shara :) |
![]() | |||||
| With my sis,n Fify. KAwan masa kecik2 dlu :) |
Friday, January 31, 2014
Throwback
Godek-godek gallery screen shot, ternampak msg lama ni.
Tiba2 rasa semacam. Semacam apa ye? Semacam rindu zaman awal pregnancy yg huru hara hidup mak.mcm tunggang twrbalik dibuatnya.
It waa super dupper fun! I realised my 1st trimester was so cute. Mr.jambu demam truk dua kalim with cirit birit, muntah, n demam xleh bangun. Mengalahkan org yg preggy pula. Hahahahha
So cute....
Nota muncung : entry pemalasnini ditulis dalam keadaan penulis tgh baring menikmati hari cuti.tanpa suami dirumah.. suami.g mandi manda with his family. Ibu mengandung decided not to follow sbb rugi bawa org cerewet cam aku ni. Hahahaha
Sunday, January 19, 2014
When Mama to Be TALK *Info sharing Part 1*
"Bayi dalam kandungan blh merasa emosi ibunya samada sedih, stress..atau gembira..ini kerana bila si ibu menghadapi situasi tertentu..sejenis hormon akan terbentuk dan bayi dpt merasa hormon tersebut. Hormon emosi yg tidak stabil akan effect baby dan buat bayi tertekan..sbb tu org kata jgn buat ibu mengandung stress atau tertekan..
Nota muncung : For the end of 2013it was bad for me. I ended my 2013 with tears and one time i feel so bad till depression. I start my 2014 still with tears n feel like no one understand my feeling.
But i was wrong.. I
Allah ada..
Suami ada
Mama, Abah dan Keluarga ada...
I was so wrong.. N felt regret for letting my baby sad..
Sunday, December 29, 2013
KOSONG
Kelu. Pedih. Tergamam.
itu perasaan yang sedang aku lalui.
Sesungguhnya manusia punya sifat yang berbeza tapi aku masih bodoh memikirkan manusia yang aku dekati paling disenangi.
Terima Kasih utk itu Tuhan.
Ya Allah, berat dugaan Mu.
Aku redha, Aku Terima, Aku Tersenyum akhirnya.
Terima Kasih Ya Tuhan..
Kau sentiasa ubati kesedihan aku dgn air mata utk beberapa ketika
Tapi... Bukan utk Selamanya..
Terima Kasih Ya Allah kerana buka hati aku utk terima dugaan ini dengan tabah.
Aku sentiasa berhutang dengan MU, itu yang pasti akan ku cuba membayarnya sehingga tanat kudratku.
Nota muncung : kadang2 kita tak sangka org yang kita senangi, org yang kita rasa boleh dipercayai rupanya beban utk mereka.
Mereka tidak mahu mendengar keluhan kita rupanya. Betul kata hati, jika kita tidak suka akan seseorang, kesalahan sekecil zarah kuman pun dilihat sebagai kesilapan besar yang tak patut kau LAKUKAN. Terima Kasih utk itu..
itu perasaan yang sedang aku lalui.
Sesungguhnya manusia punya sifat yang berbeza tapi aku masih bodoh memikirkan manusia yang aku dekati paling disenangi.
Terima Kasih utk itu Tuhan.
Ya Allah, berat dugaan Mu.
Aku redha, Aku Terima, Aku Tersenyum akhirnya.
Terima Kasih Ya Tuhan..
Kau sentiasa ubati kesedihan aku dgn air mata utk beberapa ketika
Tapi... Bukan utk Selamanya..
Terima Kasih Ya Allah kerana buka hati aku utk terima dugaan ini dengan tabah.
Aku sentiasa berhutang dengan MU, itu yang pasti akan ku cuba membayarnya sehingga tanat kudratku.
Nota muncung : kadang2 kita tak sangka org yang kita senangi, org yang kita rasa boleh dipercayai rupanya beban utk mereka.
Mereka tidak mahu mendengar keluhan kita rupanya. Betul kata hati, jika kita tidak suka akan seseorang, kesalahan sekecil zarah kuman pun dilihat sebagai kesilapan besar yang tak patut kau LAKUKAN. Terima Kasih utk itu..
Subscribe to:
Posts (Atom)


































