Tuesday, September 24, 2013

Adab sentuh menyentuh kereta manusia...

Assalammualaikum n hewo korang!
  My entry today very simple. Tp nk share juga ngan smua about adab TERSENTUH CAR TO CAR n APOLOGISE. ..
  well korang, bila kita parking kereta or duduk kt area banyak kereta ni, mestilah ada satu dua kes terlanggar kereta org. Trust me terror mcm mana pun kekadang mesti careless sampai terlanggar kereta. Maybe mmg ada lah yg langsung tak langgar tp kalau terlanggar tu nk buat mcm mana.
  Nak jadikan cerita, last week baru terperasan my car bahagian tayar kiri depan ada kemek. For sure I tau kalau I sndri terlanggar ke tidak kan. So I cakap ngan my jambu man, ni mesti ada org terlanggar my car waktu nk parking. Im sure n very2 sure about dat. Walaupun ashraf x percaya tp I brief him that I tak langgar apa2 pun this before.
  Mula2 tadelah rasa sakit hati pun. But then bila my fren tego n I cuci kee tgk kesan kemek tu ada rasa sakit hati plak.
  Critanya kat sini, mmg kena langgar!
  Well guys wanna share something. .. mmg agak pelik prangai aku yg akan mengaku salah kalau aku buat sesuatu benda. Apa salahnya if kita dah terlanggar atau tersentuh kereta org kita minta maaf.
  Awal tahun lalu, I pernah terlanggar one car ni masa nak masuk parking kt opis. Kesan cat skit je. Ingat lg kete persona.. masa tu tadelah nk rasa gelabah but then aku siap letak nota kt tingkap depan n saying dat I am very sorry sbb terlanggar tepi n leave my fon num if he/ she want to me bayar.
  But then tunggu punya tunggu, ptg tu I received a sms saying dat kesan ckit je. N thanks for being honest.
  Lega dapat sms tu. Of course ati rasa gumbira.
  So korang back to my tajuk entry kat atas, bila kita langgar kete org yg kita tak kenal especially kt parking, y dont we take action to ask for apology.  Tak rugi pun. Ntah2 dia doakan kita abb kejujuran kita. Atleast, next time when it happen to us ada org mengaku kesalahan mereka. N kita pun x sakit hati.
  Apa yg cuba aku nak sampaikan, aku mmg sakit hati sbb kete aku kemek. Huaaaaa tu jelah nk cite sebenarnya.  Hahahahaha
 
Nota cik muncung : kereta je kot tp aku ttp emosi sbb kereta kita bayar bulan2 n down payment by my parent. Mestilah syg oooooo walaupun sebenarnya aku dah banyak kali langgar tembok kt opis. Hahahahah
Love N
Xoxo!

Sunday, September 22, 2013

Engagement on 16 February 2013 :)

Assalammualaikum hewo korang!
oh oh oh... sgt2 lama tak update blog i ols ni kan! last time update before raya kan? tu pun entry tertunggak. Damn.. nampok tak kebusyian mak sepanjang tempoh tu. hohoho....
   
  Masalahnya ada ke org yang nak baca blog ni? hahahaha *ok feeling2 syok sendiri sudah*

    Well, korang... Just wanna share for those yang maybe tak tahu atau maybe kurang mengetahui atau kurang nak ambil tahu (haha), i ols dah pun tukar status i ols from single but not available to not single n unavailable.
  Hoh, ayat kau memang berterabur. Senang cerita.. from SINGLE to MARRIED. Married to who? Haruslah my ex boyfie since study dulu merangkap bekas incik Tunang iaitu Encik Somi, Muhammad Ashraf Atan, aka Abg Jambu titerrrrrrr... Nom Nom Nom.....

  Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, pagi 7 September 2013, abam Jambu titer sah jadi milik kiter. Kiter pun dah jd milik dia (alahai apasal gedik sangat kau ni tenok) hahaha

  Ok serius! Back to normal, alhamdulillah, bertempat di Surau Salman al-fairisi, Sungai Petani Kedah, saya sah bergelar isteri kepada Muhamad Ashraf Atan selepas enam tahun menyulam cinta sebagai pasangan kekasih (n again ayat story 'Raikan Cinta' sangat kau ni jah)

  Nak cerita banyak psl wedding mcm tak best pula bila tertengok tajuk entry ni. huuu, so lebih rasa seronok kalau crita psl tunang dulu kan. As ramai kawan2 yang terkejut bila i invite invitation wedding kat FB, semua tanya, bila bertuangnya? biar betik bertunang? ko ni demam ke? tade angin tade ribut trus nikah? 

    Oh oh oh, memang tak seronoknya jawab soalan bertubi2 piu piu piu mcm peluru berpandu dri langit. Tu belum soalan daripada rakan2 kat opis, tanya dah tunang Bila nak langsung? betul ke dah bertunang? cam tak caya je nak kawen? hokay! tu memang antara soklan yang buat aku senyum tak ikhlas tiap kali org nak tanya. Paling best, tengah buat story ada sms, atau wassap atau fb mesengger masuk.. Tak gtau pun dah bertunang, Kenapa tak masukkan gambar dlm album kt FB (ok, aku nak tembak org yg tanya)

  For me , yes tak salah tanya. Plus bertunang kan. Benda baik. Tapi alangkah baiknya jika kami muat naik gambar pernikahan atau Perkahwinan kami... Oleh itu, me n Mr Jambu decided not to upload any gambar tunang kat FB. Media sosial lain tape such as Insta  (agak private for us, only org yg dikenali or rapat yang ada our insta) twitter (we do hv acc for twitter but then both like tgk twitter mcm errrrr wujud eh benda ni) But not FB.. Bahaya woooooo, Ramai sgt yg menggelabah nanti! errkkk

  So dear friends n sanak saudara, we are very sorry kalau ada yang terasa hati sebab tatau bila bertunangnyer. Plus, ikutkan hati memang nak rahsiakan terus tetapi memandangkan rasa 'gedik' tu ada nak upload gambau tunang utk tontonan rakan yang rapat dan tak bape nak rapat, kitaorg biar je our official photografer--> AWAN FOTO to upload our photo kat facebook. Maknanya bila muat naik, nama kena tag.. then semua org boleh tgk. Masa tu mmg kena piu2 100 juta kali dengan soalan2 bernas n cepu mas KENAPA TAK BGTAU? hahahhaa
  
  So dear friends, dengan rasa rendah hati dan nowwww then i present u ols gambar sepanjang tunang yang da got it from OP titer yg sangat cool... Untuk majlis perkahwinan pun, we ols guna perkhidmatan AWAN FOTO, Zul n Manaf. Mereka sangat Cool ok! tgk gambo tunang dah puas hati, untuk wedding tak dapat tgk yg banyak lg. ada sikit2 jer. Tq AWAN FOTO..

  Kalau rasa nak bertunang ke kawen ke, majlis cukur jambul ke, AWAN FOTO really higly recommended! 

Yehaaa

Enjoy the pix all :)
   

Kids corner by my sister Nonie! oh my... walaupun simple i suka2 sgt. tq kakak!

Hantara from my side :)

Nephew n niece, ni baru separuh ni.. nom nom nom

All white hahaha salah percaturan baju namanya ni

Room design all from moama! creative kan mama!


werrrr

Masa ni tgh tanya hubby where are you? dah lambat tau. hahaha

Left - My 3rd sister, Nonie. Right- my sis mother in law, top right - my 2nd sister Mimie Bottom right - my sister in law n Qawiey

My beloved cousin kak Noly :)

My eldest sister n brother in law..




Hantaran from his side :)

Oh masa ni future mother in law, now dah MIL :)

love love love!


Family members :)

YooooOOOOO


Nota Kaki : Alhamdulillah.. Walaupun perancangan bertunang ni sebenarnya langsung tak terlintas dalam kepala otak ditambah lagi dugaan two weeks before bertunang, abah admited kat hospital, everythings went smooth hari majlis. Alhamdulillah.. Bersyukur sangat dengan ahli keluarga yang banyak membantu n very supportive walaupun jadi ank bongsu ni kesian sikit, kakak2 n abg busy with anak masing2, gambar dalam fon memasing pun tak bape nak banyak. Nasib baik ambil OP tau! hahahaha... Thanks dear family members n of course my dear encik bekas tunang merangkap suamiku! Leb leb leb!!!!

xoxo,
love N!


Tuesday, July 23, 2013

Mukah with twin otter! Good experience bebeyh!

Assalammualaikum hye korang!
  Apa khabar korang? Hope semua sihat aja. Nak tanya tuan pun belog ni apa khabar tak? Tak???? Ok fine..... hahahaha
  
    Anyway korang, kalau baca my previous entry,  semua tahu yg saya berada di bangkok utk lima hari. Tp tu bukan benda nk critanya. Hihihi after my pleasant flight from BKk to Kul masa tu jam 8.30 pm, on je mobile data n search network maxis, berduyun2 mesej masuk kt inbox. piu piu piu... eh tipu bunyi msg sy bkn mcm tu., maap mak over.
    
    Baca satu persatu punya mesej, berduyun2 msg kak mariya. Kesian kak mariya (penyelaras seminar PMR-BH) risau sebab esoknya i kena handle seminar kat mukah. Flight takyah cakaplah ye... Jam 8.30 pagi. Bayangkan jam berapa mak kne terpacak kt TBS tu hah. 

   Tanpa buang masa, dalam tgh rush mengangkut segala bagai bagai, cepat2 pergi departure hall untuk print boarding pass, pastu terus gerak balik. Hah jangan cakap dapat balik terus ye. Naik ERL turun TBS, pastu singgah rumah saadiah sebab nak kena ambil sijil untuk peserta seminar. (thanks kak saadiah sanggup tunggu mak depan pintu nk ambik sijil punya psl)

   Lepas tu, sampai rumah tepat jam 12.30 tgh malam.  Ingat boleh tido? oh tidaaaakkkk. Baju belum pack lagi. Nasib baik ada beg doraemon yg mama belikan utk anak dia yg banyak outstation dan plg best suka campak2 beg. Itu saya! sob2.. Put aside luggage Bangkok, beg g Mukah mmg dah standby sebelum fly aritu.
  
  Tp korang, dalam keadaan penat sgt tu.. memang x dapat nak tidur selena-lenanya. Dengan penat, dengan takut miss flight, alamatnya abah jadi mangsa utk jd alarm clock. 'Abah jangan lupa kejut jam 4 tau. Ok nanti abah suruh anggota abah kol abah, then abah kol iela. " haaah camtulah dialog dgn abah.
  
Tgk ni tgk ni, muka tak cukup tido.. 6AM -KLIA


  Apapun alhamdulillah... semuanya berjalan lancar dalam takut2 tu sebab 1st time handle seminar yang jauh dan meyeberangi Laut China Selatan ni.. Kalau Sabah, mmg aku terrorlah jalan kt sana..tp bila Sarawak ni.. telan ayaq liuq jap... X reti. *^_~*

   Ok korang, mcm bese, mukadimah panjang nk mamposss sampai tajuk entry dah tade kaitan dah. Kalau headline story ni mmg aku dah kena panggil dengan editor rasanya. hahahaha. Apapun (brapa kali apapun lah kau ni) perjalanan ke Mukah sangat seronok ok. Aku ingat atas flight boleh qada tidur rupanya idok. Melayan movie the croods atas flight sambil gelak2. Pastu transit ariport Miri, untuk ambil Twin Otter to Mukah.

  Hah tang twin otter ni memang aku seronok sangaaaatttt! dengar experience cite2 dari abang2 ADD, semua kata best. weee mmglah best! Wlaupun tahap dengung gegendang telinga aku tak boleh blah masa itu, tapi sebab terlebih eksaited, dah kt atas tu, aku dok bebellah sorang2 cepatlah turun... Tak tahan nak buang air (mengada masa kt bawah kau tanak buang) haha Apapun (lagi apapun?) Memang seronok pengalaman naik twin otter MASWINGS. Kalau kat sarawak, macam nilah kehidupan mereka. Selain pengangkutan sungai, darat, maswings juga menyediakan perkhidmatan untuk mereka yang tinggal agak jauh dari kawasan2 bandar mcm Kuching, Miri dan Sibu (contoh ye).

  Tapi memang pengalaman ke Mukah disambut org yang begitu baik2 sekali, memang rasa penat Bangkok lima hari, penat bangun awal semuanya hilang mcm tu jer. Terima kasih banyak2 to kakitangan Bank Rakyat cawangan Mukah yg sgt2 baik dan beri layanan yang sgt tip top ok! banyak2 cawangan pergi bukan nk berat sebelah tp cawangan Mukah is the best for me! yg lain pun ok.. but cawangan Mukah extra best ckit!
( jangan risau sy puji melambung sy tak dapat apa apapun) 

  Apapun (again???) hahaha dekat Mukah dua hari, n balik to KL sunday Morning, sampai rumah jam 4, balik terus kebabommmm, Encik Jambu miscalled 4kali, kali kelima baru angkat. Pastu blur2, turun rumah, dia ajak g makan. Pastu g rumah baru, berangan2 feeling2 kemas rumah then balik rumah cheras sambung Tido. kebabooomm!

itulah kisah penat sy, n saya pun penat nak tulis dah. Merapu lah. aaflah saya mmg kelam Kabut punya OLANG! hahahaha

View from my hotel Kingswood Hotel Mukah :()
Hello Mukah!
Damn kau ingat kau mak datin ke posing mcm tu? hahaha
Ini kawan2 saya dari Bank Rakyat cawangan MUKAH
Cikgu Mustaqim n Cikgu Latifah, Penceramah PMR - BH
Ok yg ni, memang sedaaappp!
Bukan main semangat duduk blakang pilot! hahaha
tataulah ni area mana ni
Self check in. weeeeee
Mukah :)
That is not twin Otter, i guess that one is ATR or foker. Twin otter lg kecik n comel :)












Tuesday, July 2, 2013

Bangkok...

Assalammualaikum n hewo guys!
  Apa khabar u ols? Nak tulis panjang2 malam cenggini tiba2 jd malas. Tatau lah kenapa maybe.sebab enat sangat n penat baru abes type story yg tak bape nak berjela selepas seharian berda di.luar. dalam.keadaan yg sgt sejuk kt hotel room ni... adalah.lebih baik jika kita melenakan mata dan merehatkan.diri kan. ( dah dia mepek daaaaa)
  Apapun korang, mcm tak biasa plak dia nk merepek kan.. hik2... entry kali ni tade nak tulis panjang2... tp saja nak share a few pix from me selama tiga hari kt bangkok. Ada dua hari lagi sebelum balik kl, lepas tu jangan ingat blh rehat ye... I kena sambung fly to mukah utk seminar spm bank rakyat pula.
  Oh pengsan bila dgr tp inilah nasib bila salah percaturan dalam hidup.  Heee apapun, tanak cakap banyak ( phew mmg entry plg malas dan tade 5w1h sungguh) ...
Note telunjuk : im here for hitachi young leaders initiative-12th Bangkok, Thailand. I will update to u guys about this cool programme soon yah as I am so tired right now n I need to Zzzzzzz... kroh3, nyte buddies!
Love N!
Xoxo ;)
Meet Miss Baizura from Bernama :)
we LOVE eating! hahahha
Kak Arfa from NST
Weeee I am proud for bringing my father's Name!
Awhh wearing Baju Kurung on the 2nd day of conference. Feel really comfortable!
View From my room :) Le Meridien Bangkok
Oh no! nasib baik sampai nk ptg dah. kalau dri pg, mmg habis duit aku. sob3!
Hasil tangkapan utk msa sejam shopping!
Tade motif langsung