Monday, March 25, 2013

Induksi

Assalammualaikum hewoo guys!

Korang, pernah dgr tak psl induksi? Well, aku sejak kerja mmglah selalu dengar psl induksi ni. Paling aku ingat, ada satu case yg membabitkan kematian seorang peserta. Ajal dah tiba n aku tak rasalah dia meninggal semata2 sbb induksi. Semua tu kebetulan. Mungkun induksi tmpat ajal beliau. Apa2pun al-fatihah. Mati dah hidup kita semuanya dari NYA.

      Back to my story, actually cerita tulah yg aku dok citer ngan Mr Jambu. Bukan nak menakutkan tapi aku risau. Huuu (mengada T-T sob2..) so bila cite bab tu, my mr Jambu dgn muka machonya akan ckp..  "Tade apa-apalah syg, b kan kuat" (ayat sedapkan hati). Kesian bby love,  ada je kena menghadap cerita dongeng aku ni. ( hey, tu cerita benar ok!)
Korang, aku mmg risau bab mr jambu pergi jauh sebab dia sgtlah jarang utk merantau tak sama dengan kerja aku. Kalau aku pergi outstation aku dgn muka berlagaknya siap cakap dengan mr jambu, "syg oklah bby.. syg kan independent".  Bila mr jambu buat muka berkerut ala jambu dia tu kan, aku buat tatau je. TAPI bila turn dia outstation ke aku ounya RISAU mmg tahap tak boleh blah. Bla bla bla..
     Korang, aku dengan acap a.k.a my mr jambu sangatlah jarang berpisah. Sejak bercinta kitaorg tak pernah putus (toing2) ala gaduh manja2 seminggu tak tegur tu adalah. Tp ckp "sudah kita putus, jgn cari I lg". Hah yg tu tak pernah.  Huuu...
     So korang ceritanya kt sini.. siapakah yg tak  sentap tiba2 acap pergi induksi n tak dapat contact sgt sebab dia sgtlah busy kt sana. Kena dera ke buli ka, Padan Muka Kau!. Hahaha ye sebenarnya padan muka aku juga.. sedih kot aku balik rumah tade org nk layan wassap tango dan sewaktu dgn ya.
Apa2pun I must thank u to mr jambu n induksi. There's a lot of thing I learnt within 2 weeks. Nak tau tak? (Takmau takmau) elooo suka hati mak lah nookk. Kata SHANTA. Hahahhaa

Well this a few thing that I've learnt
1. Belajar utk tidak menempel dgn cik abg syg.
- actually aku bknlah jenis menempel ngan acap setiap jam minit n saat secara berdepan memandangkan dia pun pindah ke seremban. Lg satu tak kawen lg, kau dah kenapa nak menempel 24/7 kan. Tp cara kami berdua menempel dari segi komunikasi. I'm so lucky sebab dpt acap yg sgt tak kisah bab menempel wassap sms o tango. Seriously,  ada je dgr kwn2 yg mengomel ckp laki / tunang / bf yg kalau da jmpa kawan mmg lupa bini, yg kalau dah masuk opis mmg jarang contact but acap!!!! Sebusy mana pun dia, dia akan ada masa utk aku. Damn! Kenapa kau sweet sgt ni! I don't care about others but acap a.k.a my mr jambu treat me that way. Kalau dia busy, dia akan xakap baik2 n aku pun fahamlah. Dah dia selalu faham keje aku mcm mana, aku pun faham keje dia mcm mana (kan b walaupun kekadang makan hati dgn aiiii! Damn aku jahat)  hahaha papepun bila induksi terasa lah juga acap x dpt nk reply wassap aku apatah lagi dgr suara each other.  Tapi apakah dayaku.. aku.pun nk sedapkan hati ckplah "ada aku kisah," katanya sambil nangish tutup muka dengan bantal. Sob2.

2. Hargai org
Seriously,  aku rasa kehilangan sgt lepas dua minggu tak bersua muka ngan anak ikan aku ni. Bersua muka tape lg sbb dah biasa tp bila gak bercakap, tak wassap, tak tango n tak gaduh, memang aku gila meroyanlah a few days tapi lama2 pun benda tu hilang sendiri. Plus aku pun bukanlah menggedik sgt sampai tak makan, mandi tak basah, tidur tak lena. Oh peleesss that so not ME. hahaha anyway, i must admit lah, i can feel for loosing Mr Jambu utk beberapa saat but still this teach me how to appreciate people especially people that u love yang berada di depan mata.
  Macam kecik2 dulu, kita diajar untuk menghormati org tua, mengharagai jasa ibu bapa, keluarga , guru dan rakan2.. Sama juga, bila dah besar, tambah2 lagi nak kawen dah ni.. huhu i learnt to appreciate MORE about u bebyboi! huhu..

3. Acap Dah MATANG?
Damn motif ayat MATANG kau? hahah.. Seriously... ok nak gelak Kah kah kah, talking about Mr Jambu matang.. memang diperakui, kitaorang tak matang kalau dua org dah berjumpa. Ada je lawak and benda yang nak diputarbelitkan baik daripada aku atau Acap. Tapi bila time tgh serius, aku tahu acap mmg tak suka tgk muka masam aku. Tang bebel, lagi aku rasa dia menyampah nak tgk muncung sedepa aku. Time cakap pasal POLITIK, aku plak menyampah tgk muka 'TANAK MASUK CAMPUR'  Mr Jambu tu. hahaha.
  Apa-apapun, bact to our subtopik dia ats, My Mr Jambu shows his changes to -ve thing to +ve thing. Damn, kau kenapa sweet sgt dah ni??? Secara seriusnya, tak pernah tgk acap yang lebih bersabar setiap kali aku start meroyan n membebel. Bila aku start tinggi suara, acap pandang muka aku and cakap.. 'Rindunya b kat sayang' takpun bila aku masam je, acap cepat2 ckp 'meh sini, kenapa masam ni'. Alahai. Geli aku, tp sebenarnya suka! (Gedik tym, ole ole ole!)
  Hah tu bab berkasih syg aku, bab MATANG seperti yang diwara-warakan di atas, aku rasa acap banyak tunjukkan sikap positif dalam apa jua keadaan yang mendatang. Baik daripada segi Kerjaya dan juga Hal peribadi. Alhamdulillah. I can see his calm overtake for any situation. and In Sha Allah, he will be the best among the best yang bebiboiii,  boboy booiiiii! 

apapun, banyak lagi benda yang emnarik sepanjang Ashraf @ Acap @ My Mr Jambu ke induksi. Macam mana aku survive meroyan kat sini sorang2.. Weekend without him around, hahaha, Macam mana aku paksa mak dara, Kak Saadiah teman dinner sebab tak tahan duduk rumah sorang2 ahad tu. Akhirnya Subway + Chatime jdi pilihan, Macam mana aku geram habiskan sekotak Tuuuttt dalam masa tiga hari. Dan mcm2 lagi lah...

Btw, dari dlu kalau aku tengok blog org aku lebih gemarkan tgk gambar daripada membaca. Bukan tak suka membaca sebab aku tahu membaca tu nilainya tinggi. Banyak benda yang kita boleh dapat.. Cuma biarlah korang tgk gambar menarik. Tambah menarik En Jambu aku yg mmg dah jambu, kalau pakai tudung agaknya lebih cantik daripada aku tu pakai baju  I Love SSM ala2 pink+merah eh kalau tak silap.  kah2...

Untuk Entry kali ini, saya dgn baik hatinya nak masukkan gambar Ashraf during his induksi Day yang berlangsung selama dua minggu di Trolak, Perak baru-baru ini (ok ayat buat news dah keluar, ok ini mmg housestyle BH sgt) hahaha ENJOY :)
 

Peace utk semua katanya...




Ashraf and his Friends :)
Silau cahaya matahari yer...Bulatkan mata dengan kadar segera! eippp
Go Go Go chan!




Nota jari telunjuk : Mr Jambu, thanks for everything, Tq for ur understanding and Tq for ur patience and tolerance. Nothing gonna change my love for u kecuali kematian dan perpisahan yang ditentukan oleh NYA. In Sha Allah, kita akan menempuhi segala cabaran dan dugaan sebagai 'Suami Isteri' tak lama lagi. Amin :)

Love N,
xoxo! 

No comments:

Post a Comment