Thursday, March 28, 2013

Ketenangan hati

Assalammualaikum hewo guys!
   Memang benar kata org.. al-Quran tidak ternilai harganya. Tidak ternilai keistimewaannya. Pastinya hati berasa sgt tenang apabila dpt membacanya..
 
   Saya akui..sy sering jadikan kesibukan masa sebagai alasan untuk tidak berkesempatan membaca al-Quran sejak dua menjak ini.

   Bukan sengaja utk post entry ini yg mungkin blh mengundang rasa ketidakpuasan hati sesetengah perasaan. Jujur sy kata, tiada kangsung niat RIAK terlintas dlm pemikiran sy ketika ini..

  Cuma saya ingin berkongsi sesuatu.. betapa ruginya saya yg telah mensia-siakan masa saya selama ini. Tatkala sy membuka helaian dlm al-Quran hati sy mula sebak. Betapa lamanya sy meninggalkan kitab suci ini. Dan td saya sempat membaca beberapa surah membuatkan hati sy sebak daann... tenang Pastinya.  Indahnya ketenangan itu..

Nota jari telunjuk : ayat agak tergantung.. cukup untuk meluahkan rasa kesal dan rugi jika kita tidak mendekatkan diri dengan NYA...  Assalammualaikum. ..

 

No comments:

Post a Comment